Otkrijte modnog pustolova u sebi

Ovu zimu sigurno nećemo pamtiti kao onu sa „puno snega”, ali je za nama ostala era grubih tkanina, šivenja po meri, kao i strogih mazohističkih korseta. „Svako vreme nosi svoje breme”, pa će današnjica biti zapamćena po veličanju hedonizma, preteranog luksuza, „parade pijanstva i kiča”. Kada nazadujemo – kriva je nacija, kada stagniramo – kriva je masa, kada napredujemo – zaslužni su pojedinci.

 Dani su kraći, oblaci teški, rukavi duži, misli sporije. Ako je čovek samo senka koja hoda, kako navodi Šekspir, onda neka ta senka teži ka materijalnom, vidljivom i opipljivom. Svedoci smo težnje ka laganoj odeći, kao i udobnosti onih koji je nose. Sportska odeća  preplavila je svetsko tržište, kao i komfor koji nosi sobom. Ipak, komfor nas nekad „uzme” pod svoje, pa često „međ javom i med snom” zapažamo i tzv. „treći pol”. Kao i uvek, spremni smo da iz jedne krajnosti pređemo u drugu, ali ne postepeno kao iz zime u proleće, već naglo, kao iz leta u zimu.

cipele-starke-blacksheep.rs

Važno je kako se osećamo u određenom komadu odeće, ponekad ističući društveni položaj, ali i negovani izgled mlade i opuštene osobe. Posebnu pažnju u tom domenu dodelićemo njemu kao fenomenu. Zahvalan, prilagodljiv, pomalo grub, večiti buntovnik…. Iznova i iznova mlad, uprkos činjenici da je u najboljim godinama. Neprikosnoven i beskrajno veran… Sav taj džins. On je karakterističan simbol modne sklonosti u drugoj polovini dvadesetog veka. Od socijalno ugroženih do moralno uzdignutih, od „only have” do „must have” – bio je deo svačijeg identiteta. Ipak, kao i sportska odeća, džins daje utisak uniformisanosti i standardizaciju izgleda. Uprkos tome, pojedinac ga može usvajati, odbacivati, ali i kombinovati sa drugim, više ili manje provokativnim, komadom odeće. Džins prilagođavamo sebi, ispoljavamo naklonost prema različitim robnim markama, različitim oblicima i krojevima. Individualizam sveden na golo preživljavanje nije neophodan.

otkrijte-modnog-pustolova-u-sebi-blacksheep.rs

Odbacivanje strogih formi ogleda se u rok muzici i nemarnom odevanju šezdesetih godina prošlog veka. Novi pravac najpre prihvata omladina u težnji ka slobodnom, manje sputavajućem načinu života. Pripijen džins ističe oblik tela, bokove, dužinu nogu, ali i muškost. Umesto klasičnog odela, koje diskretno nagoveštava čari, pojavljuje se odeća u kojoj milioni zadovoljnih kupaca „zrače” seksualnošću.

Istančanost društvenog statusa, otmena i viša klasa bivaju potisnuti pred razmetanjem jednostavnosti i više-manje izjednačavanjem polova i stavova. Džins definiše svoje ciljeve zadovoljavajući potrebe većine. Kao takav, u zavođenju i modi daje sve od sebe, i očekivano nosi sobom imperativ potčinjavanja.

 

Autorka: Ana Dakić

Fotografije: Leptirica.com, pinterest.com

 

 

 

Nema komentara

Ostavi komentar