30 okt Marko Arsić i Dijana Tolicki: Skin of love
Marko Arsić je arhitekta i modni fotograf iz Beograda. Sarađivao je sa dizajnerima, modnim kućama i kompanijama, dok su njegovi radovi objavljivani u mnogim domaćim magazinima.
Dijana Tolicki je portretna i modna fotografkinja. Uporedo sa studijama prostornog planiranja na Geografskom fakultetu, završila je i italijansku školu fotografije sa odsekom u Srbiji. Na svojim radovima koristi jednostavnost kao način izražavanja.
Umetnici su, kroz vizuelni dijalog pokušali da predstave jedan motiv na novi način. U odnosu na prethodni rad u oblasti fotografije autori nastoje da pomoću ovog vizuelnog medija prikažu reprodukovanu estetiku. Serijom fotografija portreta umetnik manipuliše motivom, koji se kao i u njegovom dosadašnjem radu vezuje pre svega za lepotu, kao vizuelni identitet svakog od nas. Manipulacija motivom se ostvaruje kroz uvođenje novih elemenata posmatranih pomoću psihologije objekta, ličnog doživljaja i atmosfere.
Crno bele fotografije, čiste forme i meko svetlo su ono čemu je umetnik težio kako bi prikazao svoj doživljaj teme koju je sebi postavio.
Na početku nam recite, kako je došlo do vaše saradnje?
Marko: Samo poznastvo sa Dijanom je jedno od spontanijih, ali iskrenijih do sada. Shodno našem odnosu, projekat „Skin of Love“ je bio očekivajući korak.
Dijana: Slučajno. Ako slučaj uopšte postoji?! :- )
Ko su vam bili uzori na početku i da li su se oni menjali tokom vašeg profesionalnog sazrevanja?
Marko: Trudim se da se ne vezujem previše za određenog autora, ali bih izdojio rad Stivena Meisela, Stivena Kleina i Dušana Reljina.
Dijana: Teško da mogu da kažem da su uzori, ali od samog početka pratim Patrick Demarchelier-a i Peter Lindbergh-a , što se do sada nije promenilo a od skoro zavirim u rad Andreas Sjodin-a, dopada mi se njegov način izražavanja. Nekako mi je blizak.
Kako biste opisali svoj fotografski stil i koncept?
Marko: Kolaboracija arhitekture, čiste forme, seksualnosti i ličnog doživljaja lepote, koja se nadograđuje pri svakom novom izazovu.
Dijana: Jasan.
Koje su prednosti i draži studijskog, a koje terenskog snimanja?
Marko: Studijsko snimanje je prednost ako imate jasnu viziju onoga što želite da kažete, dok ta ista vizija na terenskom snimanju može da vas iznenadi, mora.
Dijana: Studijskog- velika mogućnost manipulacije a terenskog nepredvidivost.
Šta vas inspiriše i kako se borite protiv kreativnih blokada koje su sastavni deo stvaralaštva svakog umetnika?
Marko: Kada pristupam fotografisanju najviše me inspirišu ljudi a posle moda. Velikih kreativnih blokada do sada nije bilo, uvek imam zamisao sledećeg fotografisanja, odnosno estetiku istog.
Dijana: Može da bude bilo šta. Kad postoji unutrašnja inspiracija onda je svaki spoljni detalj moguća manifestacija tog unutrašnjeg nadahnuća. Trudim se da budem opuštena, da ne razmišljam o krajnjim rezultatima iako o tome imam viziju, i da se potpuno posvetim samom procesu stvaranja. Uživam dok radim.
Ko treba da poseti vašu izložbu?
Marko i Dijana: Oni koji znaju da prepoznaju lepotu našeg vidjenja.
Otkrijte nam koji su vaši profesionalni planovi za budućnost?
Marko:Dosta fotografisanja, ostvarenje na polju arhitekture i promovisanje zajedničkog projekta „Studio Feshta“.
Dijana: Svasta se nešto kuva, tu je „Studio Feshta“ i promovisanje rada u inostranstvu. Stay tuned.
Zašto ste vi crne ovce?
Mako i Dijana: Jer se trudimo da se ne osećamo tako.
Preporučujemo Vam da posetite njihovu zajedničku izložbu „SKIN of LOVE“ . Vidimo se 1. novembara u 19h u „Parobrod-u“!
Nataša Bakić
Fotografije: Dijana Tolicki i Marko Arsić
Nema komentara