Igrač rečima

 

Još od 2009-e nas Cantwait čašćava izdanjem godišnje. Ovoga puta je iza njegovog najnovijeg EP-a stao Bassivity Digital, čiji je član od nedavno postao, tako da ga možete besplatno preuzeti na njihovom sajtu.

 

Cantwait-blacksheep.rs

 

Pre nego što pređem na sam EP, moram da istaknem nekoliko stvari. Mišljenja sam da je pojava Cantwait-a na domaćoj hip-hop sceni veoma bitna, jer smo sa njim dobili osveženje iste. Drugačiji je, specifičan, originalan i zanimljiv. Još od EP-a iz 2009-e „Preko noći“ koji je realizovao zajedno sa B.K.O.-om, bilo je jasno da je reč o MC-ju i tekstopiscu koji je vredno radio, pored toga što je talenat očigledan i ne može se dovesti u pitanje. Tako je i samo ime EP-a „Preko noći“ ironičnog prizvuka, jer deluje kao da se pojavio niotkuda iznenada, a toliko je dobar. Cantwait je uradio „domaće zadatke“ koje svaki budući MC mora da uradi pre nego što reši ozbiljno da se bavi repom. Ne shvatite me pogrešno, nije ovde reč o poslu koji donosi pare, ali svima nam je kvalitet muzike bitan, a Cantwait je, vervatno nesvesno, postavio „domaći zadatak“ onima koji dolaze posle njega, i tako se diže prag kvaliteta.

 

Kendi-blacksheep.rs

 

Elem, da pređem na njegov novi EP koji se zove „Lak na obaraču“. Možemo reći da je ime kliše, fraza, „uličarsko“, „repersko“, ali u pitanju je EP Cantwait-a, i kada vidite omot sa pištoljem u prvom planu na čiji je obarač prosut lak za nokte, koji se nalazi tik pored, odmah se setite zašto ste uopšte i počeli da slušate ovog najvećeg igrača rečima u našem repu. Izmamio vam je osmeh na lice, a još niste pustili ni jednu pesmu. Dakle, u narednih pola sata (10 pesama) vas čeka Kentov svet.

EP počinje „Upadom“ (ali ne Alise u zečiju rupu), jednominutnom uvodnom pesmom sa savršenim boom bap, jazzy njujorškim zvukom, da bi naredna bila upravo naslovna. Ova pesma je svojevrsni kentovski osvrt na današnje klince i odrednice kao što su „geto“ i „kriminal“. Ovu tematiku je obrađivao i u starijim pesmam („Sex i nasilje“ „Sex i nasilje 2“ i „Tol’ko geto“), ali očigledno je da još uvek ima šta da doda, pošto „Lak na obaraču“ ni malo ne zaostaje po zanimljivosti. Ovde ima kritike na današnje klince koji se „lože“ na kriminal, ali nije nikako sumorna i mračna priča o tome, jer Kent voli i da ismeva rep klišee, pa ćete tako čuti i da bebe nose pancire ispod portikle. Sve je dovoljno naglašeno i iščašeno da vam stvori utisak kao da čitate neki strip ili gledate crtani film za odrasle.

 

Kentvejt-blacksheep.rs

 

 

Sledeća na redu je već dobro poznata „Jam“, koja se pojavila zajedno sa spotom pre godinu dana. Ovo je Kentova oda hip-hopu kod nas, kao i dobro predstavljanje njegovih tehničkih mogućnosti što se repovanja tiče.

Naredne tri pesme bi se mogle obuhvatiti nazivom „Beogradske hronike“, pa su samim tim najprijemčivije prosečnom slušaocu. Prva među njima „Kah kah“ spada u realističnije, setnije Kentove pesme (poput starijih „Zalazak“, „Ako ikad odem“), u kojoj sagledava opšte stanje ljudi u gradu. Sledeća je po ideji i izvedbi najbolja na ovom EP-u. Zove se „Šalter“, jer je on središnje mesto događanja pesme koja ima tri različita aktera, od kojih dva predstavlja Kent, a jednog fenomenalni Joker iz nekadašnjeg D-Fence-a. Akteri su klasični primeri beogradskih dođoša: Crnogorac, južnjak (kog je naravno Joker majstorski predstavio) i Bosanac. Kent je ovde toliko dobro skinuo načine akcentovanja i govora, da je blago reći da sam bio oduševljen! Pored toga, u tekstove je uneo sva stereotipna mesta, da je prosto nemoguće da ne počnete da se smejete. Međutim, postoji i određena doza ironičnosti u tome da su svi dođoši u potrazi za boljim životom u Beogradu naleteli na staru muku svih Beograđana – šalter! Poslednja u ovoj „trilogiji“ je „Ponedeljak“. Ovoga puta iz gužve pred šalterom, Kent prelazi u gužvu na ulicama Beograda. Svakog ponedeljka počinje nova „ludnica“ u saobraćaju, posle mirne i polumrtve nedelje. Veoma zabavna pesma, iako istinita. Mislim da ću je uvek slušati kad upadnem u saobraćajni krkljanac.

Posle ove tri pesme „realističnog karaktera“, prelazimo na pesmu „komično-horornog karaktera“ u kojoj Kentu gostuje sjajni Kruks iz Bauk Squad-a. „Zli bebisiteri“ samim nazivom mami da poslušate ovo ludilo od pesme. Naime, njih dvojica su bebisiteri, koji vole da plaše decu strašnim pričama! Refren može podsetiti na Eminema, ali s obzirom na temu i ideju, rezultat je krajnje logičan.

Zatim slede dve pesme isključivo „reperskog karaktera“, što znači da su najmanje prijemčive za prosečnog slušaoca. Usko su povezane, a Kent ponovo oduševljava sa idejom. „Pohod na Sveti Panč“ i „Igra prestola“ su „reperska bajka“, gde su MC-jevi vitezovi, a rap battle dvoboj. Za sve rep sladokusce!

Poslednja pesma na EP-u „Rat uživo“ nas ponovo vraća u setnija osećanja. Kent se seća dana NATO bombardovanja, a ovoga puta mu gostuje Ikac iz VIP-a, koji se uvek dobro „snalazi“ u ovakvim temama.

Što se muzike tiče, na ovom EP-u su odličan posao uradili Rajk, LV’s, Mystee, Kruks, 3man i Daz. Svako ko sluša Cantwait-a je podmiren i za ovu godinu, a za narednu nam je obećao svoj prvi album. S obzirom na to kakve pesme snima već godinama unazad, ne mogu ni da zamislim kakve nam tek priprema za svoj prvenac.

 

 

Autor: Marko Nikitović

Izvor fotki je: facebook.com, bassivitydigital.com

 

Nema komentara

Ostavi komentar