Zavirite u kreativni svet Nevene Kragić

 

Predstavljamo vam kreativnu i ovek drugačiju dizajnerku Nevenu Kragić.

 

Kako biste u tri reči opisali svoj brend?


To je gotovo nemoguće, ali… rekla bih: ličan (takav je i sa aspekta osobe koja ga nosi), promišljen, futuristički.

 

 

Nevena Kragnić_Blacksheep.rs


Prepoznatljivi ste po liniji NK jedinstvenih, ručno oslikanih čarapa i hulahopki. Kako se rodila ideja?


Nastale su kao potreba da se jedan „lookbook” dopuni nečim, a da to ne bude ni nakit, ni tašna, niti išta predvidivo… Nisam ni pretpostavljala da to može izazvati takvu pažnju. Čarape su toliko izdominirale da sam vrlo brzo počela da ih radim po narudžbini.

 

Koji doživljaji su pokretači Vaše kreativnost?

 

Mogla bih zaći u filozofiju ispitujući moguće pokretače, ali se zapravo radi o vrlo banalnim, svakodnevnim stvarima. Više puta sam pomenula da je muzika inicijalna kapisla za većinu tih doživljaja, pri čemu to određeno agregatno stanje pređe u materijalno agregatno stanje – crtez, garderobu, čarape…

 

Nevena_Karagnic_blacksheep.rs

 

Koliko na Vaše ideje utiču trendovi, vodite li se zakonima tržišta?

 

Iskreno, malo obraćam pažnju na to „što se traži”. Jedan od prvih intervjua je definisao moj pogled na tako nešto. U njemu sam izjavila da se ja ne razumem u modu, pa zato pravim svoju.  🙂
Ne kažem da je taj pristup ispravan, ali je najiskreniji. Češće pratim modu kao „civilno lice”, ne toliko kao dizajner. Pasivno pokupim/o mnogo informacija i reprodukujem/o ih u svoju verziju, pa se u tom kontekstu možda i može reći da se vodim trendovima.

 

Nevena_Kragnic_blacksheep.rs

 

Čemu posvećujete posebnu pažnju prilikom oslikavanja hulahopki i čarapa?

 

Ukoliko ideja već postoji, onda je realizacija najbitnija. Sve mora biti pedantno i ne pristajem na prosečan rad, bar u domenu svojih mogućnosti. Same čarape ne bi bile kompletirane ako nisu i upakovane u NK kutiju, sa etiketom, mašnom… i ponekom blesavom porukom.
Volim bliskiji kontakt sa svojim kupcima, zbog toga svako od njih dobije poneki crtež unutar kutije, neki detalj ili želju… To se naročito odnosi na buduće mlade i na dečicu.

carape-blacksheep.rs

 

Koliko vremena je potrebno za predstavljanje jedne ideje u vidu crteža na tkanini?

 

Zvučaće pretenciozno, ali ideje mi ne manjkaju, najveći problem je vreme. Mom nestrpljivom temperamentu ne odgovara regularna brzina ruku. Volela bih da mogu brže da radim ili bar da iznikne još koji par ruku.

 

Koje motive najčešće možemo videti na Vašim proizvodima?

 

Pošto se radi o ručnom radu, svaki par je praktično unikat. Motivi su iz svakodnevice – nečiji osmeh, vic, krezavi zubi, savršenstvo nesavršenog, pege, buljave sove, mačka sa poremećenim metabolizmom, junaci iz stripova, uporne fleke…

 

carape_blacksheep.rs (2)

 

Kakve su najčešće reakcije kupaca? Ko su devojke koje nose Vaše hulahopke i čarape?

 

Najčešće reakcije su osmeh i upiranje prsta u noge.
Ne postoji tačno definisan profil devojaka koje ih nose. Koliko same čarape definišu njihov stil, toliko i njihova ličnost/njihov stil definiše moje čarape.

 

carapice_blacksheep.rs

 

Da li ljudi sa naših prostora dovoljno cene umetnički, ručni rad?

 

Moje iskustvo kaže DA.

 

Koji je Vaš sledeći korak? Šta želite od budućnosti?        

 

Uz klasične smrtničke želje, planove… želim da nikada ne odrastem i da uvek budem radoznala.

 

unnamed (2)

 

Zašto sebe smatrate crnom ovcom?

 

Ne posmatram sebe uvek kao crnu ovcu, ali… često se služim ovom mišlju:
„Why do you try so hard to fit in when you are born to stand out.”

 

Carape_blacksheep.rs

 

Marija Ignjatović

Fotografije:  Ana Krstić, Nevena Kragić

Nema komentara

Ostavi komentar