Snežana Subotić: Odnosi sa javnošću, kao poziv koji se živi

 

O odnosima sa javnošću, razlikama između TEDx-a i TED-a, kreiranju nekog novog sveta u kome se afirmišu svi oni koji žele da stvaraju i menjaju postojeće, razgovarali smo sa Snežanom Subotić, menadžerom za odnose sa javnošću TEDxBelgaradeWomen konferencije.

snezana_subotic_blacksheep.rs

Koliko je obrazovanje bitno u životu jedne žene?

 

Obrazovanje je bitno, ako ne i najbitnije, u životu svake osobe. Svako ko želi da napreduje, da se razvija, treba da teži tome da stekne što više znanja. Formalno obrazovanje je bitan faktor u životu svake žene, kao i ekonomska nezavisnost. Ali, ne treba zanemariti i značaj neformalnog obrazovanja. Svaku šansu za obrazovanjem treba iskoristiti. Digitalno doba nam je omogućilo da putem interneta pronađemo adekvatan (besplatan) obrazovni sadržaj, tako da nema više izgovora za one koji ne rade na sebi.

Kako biste vi definisali odnose s javnošću?

 

Odnose s javnošću bih definisala kao multidisciplinarnu oblast, poziv koji se živi, koji predstavlja stil života. Mislim da bih mom definisanju ovog poziva dodala i ono što sam imala priliku da čujem na ovogodišnjoj Međunarodnoj konferenciji o odnosima s javnošću, a što je rekao Drenislav Žekić: “Odnosi s javnošću se ne grade po receptu. U njima nema univerzalnog rešenja. Važni su analiza, planiranje, inspiracija… Nemojte zaboraviti da odnosi s javnošću i komunikacija nisu tečaj za kuharicu.”

Šta je potrebno za organizaciju važnog događaja?

 

Na prvom mestu dobar, sposoban i uigran tim. Od toga koliko vam je kompaktan i složan tim zavisi kako ćete prevazići sve nepreviđene okolnosti i krizne situacije, a njih tokom organizovanja događaja ima mnogo.

 O organizaciji događaja i Marfijevom zakonu…

 

Planiranje i organizacija događaja ide ruku pod ruku sa Marfijevim zakonom. Svako ko želi da se bavi ivent menadžmentom mora da zna da ako nešto može krenuti po zlu, da će najčešće krenuti. Zato je prilikom detaljnog planiranja događaja potrebno predvideti koje su to krizne situacije koje se mogu dogoditi i blagovremeno preduzeti korake da se one spreče ili minimalizuju.

snezana_subotic_blacksheep.rs (2)

“Medije ne delim na velike i male. Meni su svi mediji podjednako važni…”

 

Da, ovo je pravilo kojeg se držim. Ako novinar pokaže interesovanje za događaj u čijoj organizaciji učestvujem i zamoli za obaveštenja i uputstva, odnosno ako želi da izveštava o događaju, u opisu mog posla je da mu izađem u susret. Arogantnost i bahato ponašanje ne smeju biti odlika menadžera za odnose s javnošću. PR i novinarski poziv su uzročno-posledično povezani.

 

Koja je razlika između TEDx-a i TED-a?

 

TED (Technology – Entertainment – Design) predstavlja neprofitnu organizaciju, koja je osnovana 1984. godine u SAD. Njena misija podrazumeva širenje inspirativnih priča, iskustava i ideja. TED konferencija je četvorodnevna konferencija, koja se do sada održavala jedanput godišnje u Long Biču (Kalifornija), a istovremeno se uživo emituje u Palm Springsu. Sledeće godine održaće se u Vankuveru (Kanada). Ova konferencija je specifična po tome što svaki govornik, koji izlaže svoju inspirativnu ideju, ima svega 18 minuta da je prezentuje publici. Ovim se izbegava bespotrebno opterećivanje publike detaljima, a govornik mora u tom vremenskom periodu da iskaže suštinu svoje priče. Osnovni zadatak svakog govornika na TED-u je da inspiriše i pokrene milionsku publiku na akciju u smeru menjanja životne sredine na bolje. Koncept TED-a je takav da se svi govori snimaju i nakon konferencije postavljaju na www.ted.com gde se besplatno mogu pogledati. Pored mogućnosti da pogledaju objavljene TED govore posetioci imaju mogućnost da se na istom sajtu registruju i postanu deo globalne TED zajednice, zatim da se informišu šta im je sve potrebno da organizuju svoj TEDx događaj , kako da se pridruže sekciji prevodilaca TED i TEDx govora na maternji jezik… Mnogi TED govori se mogu pronaći i na youtube.com.

S obzirom da od samog nastanka TED-a za isti postoji veliko interesovanje, a nije bilo mogućnosti da se svima izađe u susret da prisustvuju TED konferenciji (zbog ograničenog broja slobodnih mesta), osmišljen je TEDx program. TEDx nudi pojedincima ili grupama priliku da organizuju nezavisne konferencije, širom sveta, nalik TED-u. TEDx konferencije su jednodnevne konferencije i okupljaju govornike i publiku na lokalnom nivou. Osim TEDx programa pokrenut je i TED Global koji se do sada održavao svake godine u Edinburgu (Škotska). Sledeće godine održava se u Rio de Ženeiru (Brazil).

TED na godišnjem nivou dodeljuje i nagradu (TED Prize izuzetnim pojedincima, spremnim da promene svet na bolje. Do sada je iznos ove nagrade bio 100.000 dolara, a od ove godine ona iznosi milion dolara.

Katar je tokom prošle godine bio domaćin prvog TEDxSummit, koji je bio namenjen nosiocima TEDx licence i članovima njihovih timova. Cilj ovog okupljanja je bila razmena ideja i diskusija o unapređivanju TEDx događaja.

PR Manager ste pojedinih TEDx konferencija. Jedna od njih je i TEDxNoviSad 2013, čiji je slogan bio “Sanjaj. Stvaraj. Promeni. Postani.” Da li ljudi imaju danas vremena za snove i stvaranje i da li su spremni da menjaju svet?

 

Ko u svoje snove veruje, taj će ih i ostvariti. Brz tempo života ne znači da smo odustali od sebe i od snova koje želimo da ostvarimo. Posao koji svakodnevno obavljate predstavlja stvaralaštvo u malom. Trud i upornost se uvek isplate. Ljudi su spremni da vas slede ako prepoznaju sebe u vašoj priči i delu i ako im ukažete poštovanje. Stvaralaštvo svakodnevno menja svet. Pozitivne promene su ono što svako od nas želi, tako da je rešenje u nama i ljudima koji nas okružuju.

Na TEDx konferencijama se okuplja veliki broj stručnjaka iz različitih oblasti. Kako vršite selekciju govornika?

 

Programski deo tima je zadužen za selekciju kandidata. U toku pripremanja konferencije raspisujemo i konkurs za buduće govornike na koji možete prijaviti osobu čiji rad i delo zaslužuju pažnju, odnosno predstavljaju ideju vrednu širenja. Osim toga možete se i sami prijaviti da budete govornik. Pored konkursa, naš tim neprekidno traga za kreativnim ljudima, njihovim delima i idejama koje su unapredile sredinu u kojoj živimo i koji bi bili podobni govornici na dešavanju.

prva-tedxbelgradewomen-konferencija-osmisljeno-ovde

Možete li nam otkriti koji je vaš omiljeni TED govor?

 

Za sada postoji, barem, desetak meni omiljenih govora i taj broj raste kako se pojavljuju novi govori. Navešću neke od njih, ali mi se čini nekako nezahvalnim da namećem svoj stav zašto mi se svaki od ovih govora dopao. Volela bih da čitaoci pogledaju ove govore i da pronađu sopstvenu nit inspiracije u njima.

– Benjamin Zander: The transformative power of classical music

Ken Robinson: How schools kill creativity

Ken Robinson: How to escape education’s death valley

Ken Robinson: Bring on the learning revolution!

Brené Brown: The power of vulnerability

Ernesto Sirolli: Want to help someone? Shut up and listen!

– Sherry Turkle: Connected, but alone?

Među posetiocima TEDx konferencija kod nas ima mnogo mladih ljudi. Raduje li vas ta činjenica?

 

Naravno da me raduje. Drago mi je kad vidim da mladi prepoznaju vrednosti koje zastupaju TED i TEDx. S obzirom da budućnost pripada njima, treba ih motivisati i podsticati da razvijaju svoj kreativni potencijal. Ako su nakon TEDx konferencije bili inspirisani i pokrenuti da promene nešto u svom životu i sredini, onda smo mi ispunili svoju misiju.

Zašto ste vi “crna ovca”?

 

Crna ovca sam zbog toga što sam tvrdoglava. Ne prihvatam bez kritičkog promišljanja ono što mi sredina nameće i zahtevam beskompromisnu iskrenost u komunikaciji sa prijateljima.

Ove godine u Beogradu, pod sloganom “Osmišljeno ovde”, 7. decembra, u Domu omladine Beograda održaće se prva TEDxBelgradeWomen konferencija. Svrha konferencije jeste da okupi sve koji žele da čuju inovativne ideje, da preispitaju svoje stavove i mišljenja, da budu inicijatori pozitivnih promena u sredinama gde žive i rade. Ovom prilikom pozivamo sve zainteresovane da se prijave za učešće na predstojećem događaju popunjavanjem formulara na sajtu TEDxBelgradeWomen. Prisustvovanje događaju nije moguće bez ulaznice, a organizatori su se potrudili da obezbede besplatan ulaz. Broj mesta je ograničen, a prijavljivanje traje do 2. decembra.

 

 

Tijana Banović

Fotografije: Snežana Subotić

Nema komentara

Ostavi komentar