Pozeraj ili druženje

                                        

Živimo u XXI veku, u ekspanziji tehnoloških inovacija. Postaje nam dostupno sve ono što naši roditelji nisu ni slutili da će biti optimalno. Mobilni telefoni koji su prilično daleko odmakli od svoje primarne namene olakšavanja komunikacije, globalne društvene mreže koje su iz istog razloga stvorene pretvaraju se u sopstveni antagonizam. Umesto boljeg upoznavanja, događa se da komunikacija postaje ne samo površnija već i licemernija. Neospornoj većini korisnika facebook-a, twittera i sličnih pojava profili mahom služe za „pozeraj“. Izvinjavam se na ovom kolokvijalizmu, ali on je ipak, po mom mišljenju, prikladniji izraz od „egzibicionizma“, premda je svakako jedan vid te pojave.

Pozeraj ili druzenje

Koliko često imamo prilike da saznamo u kom trenutku je neko u određenom klubu, restoranu, delu grada, s kim je u društvu, šta piju i jedu, neretko i uz fotografiju da vidimo i kako su obučeni u tom momentu?! Zatim, putem statusa i propratnih komentara uz pesme veoma lako možemo saznati kako je nekome u ljubavi, u kojoj fazi je aktuelna emotivna veza, prateći datume fotofrafija čak i koliko neko brzo tamni dok je na moru….

 

Izlasci koji obično budu okarakterisani kao „havarija“, „ludnica“ (postoji i ona fancy varijanta – loodnica), „dominacija“ i slični sinonimi, zapravo je najčešće nekoliko sati ispunjeno dopisivanjem s ljudima koji nisu u tom okruženju, ispijanje nekoliko pića uz pauze za fotografisanje i „kačenje“ istih na profil. Ako je provod toliko sjajan, kako onda neko ima želju da ga prekida zbog nečega što može uraditi i kasnije kad stigne kući?! Da li time lažemo sebe ili samo one kojima se tako predstavljamo?!

 

Ne slažem se sa oštrim protivnicima društvenih mreža. De facto je njihovim postojanjem olakšana komunikacija, učinjena je i interesantijom, ali ipak ona je samo jedan segment stvarnosti, i to onakve kakvom je mi kreiramo, a ne kakva zapravo jeste. Opasnost od zavaravanja kako drugih tako i sebe, jer više puta izgovorena laž nekad pređe u istinu, nije zanemarljiva i ipak treba pristupati oprezno u prezentovanju svoje ličnosti. Čovek je izmislio internet i društvene mreže, a ne one njega, i ukoliko postaje njihov rob stižemo do paradoksa.

 

Razmislite.

Autorka: Milena Sretć

Fotografije: favim.com