Moda kao društveni fenomen

                              

Moda je oduvek uticajan faktor društva u svim vremenskim razdobljima. Čovek koristeći modu postaje jedinstven i svoj, ispoljava svoju maštu i potrebe kroz odeću,  nakit, nameštaj… Moda predstavlja i poseban oblik ispoljavanja određenog ponašanja. Kao takva povezuje se sa istorijskim događajima, obeležava decenije, ulepšava svakidašnjicu u kojoj je najintezivnija, naročito kod ženskog roda.

Savremeno društvo modu shvata kao (najnoviji) pravac kretanja svega što ga okružuje. U zavisnosti od toga ko je i kako prezentuje biva prihvaćena ili odbačena. Ona nameće, ali i prihvata pravila svega što je trenutak ranije predstavljalo izuzetak, da bi, pošto je i to postalo „svačije”, prepustila svojoj suparnici demodi.

koko-sanel-blacksheep.rs

Moda i društvo često zavise jedno od drugog. Društvo često svrstava u modu baš sve što pojedinac prezentuje kao svoj lični pečat uz pomoć medija koji utiču na sve agresivniji nastup. Postoji li kolektivna odgovornost? „Od potrebe za preispitivanjem pobunjenici su retko kad bolovali; griža savesti oduvek je bila privilegija poraženih.“

Svejedno da li sebe smatrate pobunjenikom ili jednim od poraženih, razmislite da li je, i koliko, život uvek važniji i preči od oblika u kom se živi?  Ipak, nikada do sada nismo živeli u boljem vremenu, u kome  se brzo dolazilo do istine. U vremenu prosperiteta, nauke, proučavanja drevnih civilizacija, uživanja u „lepoti poroka”, ali i bestidnom pokušavanju da voljenima izmamimo osmeh na lice.

Jedan osmeh jedan „lajk“.

Autorka: Ana Dakić

Fotografije: blogfotos.com, e-vint.com, flappers.com

Nema komentara

Ostavi komentar