Beopolis Sessions

Beopolis Sessions je zamišljen kao svojevrsna muzičko-književna youtube emisija u kojoj gostuju muzičari koji su već prepoznati po svojim kantautorskim, svedenim akustičnim nastupima, ali i oni autori koji će se možda po prvi put predstaviti u takvom svetlu. Namera nam je bila da u ambijentu Beopolisa, naše omiljene nezavisne knjižare u Beogradu, ukažemo da umetnost može biti neposredna, živa stvar koja uz minimum tehničkih uslova slobodno teče i komunicira sa publikom. Emisiju Beopolis Sessions realizuje kolektiv Trosed.

U prvoj epizodi ugostili smo Daniela Kovača, gitaristu Jarbola, frontmena Jesenjeg orkestra, pisca i inženjera. Daniel je odsvirao tri pesme Jesenjeg orkestra (Drhatava srca, Ples nije večan i Promaja), a, takođe, pročitao je i odlomak iz njemu drage knjige Tarantula Boba Dilana.

 trosed

Trosed je kolektiv koji nastoji da svojim radovima pokaže kako se mogu stvarati proizvodi u kulturi koji komuniciraju sa vremenom u kom nastaju. A kakvo je to naše vreme? Naime, to je vreme u kome su proizvodi rada u kulturi i umetnosti – najšire gledano – napadnuti žestoko sa najmanje dve strane. Sa jedne strane, neumoljiva tržišna logika stavlja te proizvode u ograničavajuće kalupe – kalupe koji će tim proizvodima oduzeti pravo na suštinska iskliznuća i kalupe koji će čitavu priču učiniti takvom da ti proizvodi postanu konfekcijska roba koja se jednostavno i lako da pospremiti u ove ili one fioke sa ovom ili onom cenom. Opet, sa druge strane, i sami radnici u kulturi i umetnosti su – usled opravdanog straha od neoliberalnog terena i usled toksičnog nasleđa po kojem je kultura privilegija povlašćenih – prečesto uplašeni od vremena i konteksta u kome žive. Uplašeni su od tehnologije, od drugačijeg poimanja sadržaja i vremena, opterećeni su akademskim uzusima i standardima tzv. „visoke kulture“, pa u onda u tom strahu i tom elitističkom autizmu proizvode kulturne proizvode koji izgledaju kao da su nastali u nekakvom muzejskom vakuumu, a ne u stvarnosti u kojoj svako od nas živi.
Trosed će se baviti upravo onom kulturom i onom umetnošću koja nastoji da se bori i protiv tržišnog i protiv elitističkog terora.

Autor: Bojan Marjanović

Nema komentara

Sorry, the comment form is closed at this time.