Alternative modelling (sub)kultura

           Diktat istančanog Francuskog ukusa naglo je opao nakon 1960.godine kada je usledila popularizacija ulične mode. Revolt prema vladajućoj klasi i njihovoj ideologiji bio je najvidljiviji u domenu odevnih predmeta koja je mnogim modnim kreatorima tog vremena poslužila za inspiraciju. Samim tim se antimodni stil vremenom popularizovao i na kraju potpuno komercijalizovao.

Subkultura se javlja kao kultura mladih usvajajući principe različitosti koja se definisala u odnosu na kulturu “odraslih“, i svoje ideale realizovala kroz grupnu pripadnost. Tako se npr. krajem drugog svetskog rata u Britaniji razvio se prvi  alternativni stil Teddy boys koji su želeli da suzbiju sve veći uticaj američke kulture. Oblačili su se po uzoru na zlatno doba Edvarda VII. Tedi bojsi najčešće su nosili kapute, brokatne prsluke, uske pantalone sa čarapama jarkih boja.

Početkom šezdesetih  razvila se još jedna subkultura pod nazivom Mods, skraćeno od modernisti. Njeni pripadnicu su poticali iz srednje klase a zagovarali su isticanje dobrog ukusa i stila. Italijanska odela,skuteri i doterana frizura sa razdeljkom bili su superiorno socijalno oružje pripadnika mods-a. Nekoliko godina kasnije među njihovom grupacijom jako bitan faktor imala je zabava. To je postalo primetno kroz konzumiranje različitih opijata. Nasuprot njima krajem šezdesetih godina pojavila se rok kultura sa kojom su izbili sukobi najviše na vizuelnom nivou. Iscepane farmerke,čizme,kožne jakne često dekorisane metalnim nitnama,  bile su kontradiktorne elegantnoj i urednoj odeći mods-a koja je sve više prihvaćena u društveni sistem.

alternativa

Leto ljubavi, 1967. godina, se povezuje sa nastanak hipi komune.Smatra se da su nastali udruživanjem većeg broja alternativnih kultura. Zagovarali su povratak prirodi a glavna težnja je bila ljubav, mir i jedinstvo sa sobom i okruženjem. Nazivali su ih i decom cveća. Odeća je bila vesela, raznobojna i ručno izrađena u skladu sa njihovom duhovnom filozofijom.

hipi

Iako se svaka subkultura po svom ubeđenju definisala kao antimodna imale su određeni koncept koji je uključivao upotrebu određenih odevnih predmeta. Po toj definiciji su imali uniformu koja je predstavljala njihovu grupnu pripadnost. Što je predstavljalo svesno korišćenje mode kao sredstvo neverbalne komunikacije. Vremenom su se sva  ta obeležja pretvorila u predmete masovne potrošnje. I tako je šok postao šik.

 

Autorka: Marija Ignjatović

Fotografije: krstarica.com

Nema komentara

Ostavi komentar